بهگزارش میراثآریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، این نمایشگاه با حضور 120 کشور خارجی از 5 قاره جهان در مساحتی بالغ بر 150هزار مترمربع در 16 سالن نمایشگاهی برگزار میشود که با بیش از 2میلیون نفر بازدیدکننده دارد.»
نمایشگاه میلان که یکی از بزرگترین نمایشگاه صنایعدستی جهان محسوب میشود با دارا بودن بخشهای متنوعی چون صنایعدستی، هدایا، غذاهای سنتی، سوغات و پوشاک با حضور 2900 شرکت خارجی به یکی از پربازدیدکنندهترین نمایشگاه صنایعدستی جهان در قلب اروپا تبدیل شده است. امسال جمهوری اسلامی ایران بهعنوان مهمان ویژه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 1000 مترمربع با مشارکت شرکتهای مختلفی چون شرکت آیتو، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، شرکت سهامی فرش ایران و با محوریت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نسبت به حضور و مشارکت هنرمندان صنایعدستی در این نمایشگاه اقدام کرده است.
ادارهکل صادرات صنایعدستی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری نیز با همکاری کانون کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نسبت به مشارکت هنرمندان و شرکتهای مرتبط با حوزه صنایعدستی در فضایی بالغ بر 291 مترمربع اقدام کرده است.
در نمایشگاه میلان هنرمندان استانهای تهران، اصفهان، مرکزی، همدان، سیستانوبلوچستان، کرمانشاه، البرز و هرمزگان در رشتههای چون زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، پتهدوزی، سوزندوزی، نقاشی پشتشیشه، چاپ باتیک، سراجی سنتی و... مشارکت دارند .
جمهوری اسلامی ایران تا کنون به صورت پراکنده در این نمایشگاه مشارکت داشته که در سالهای 94 و 95 با حضور مستمر و فعال خود و مشارکت بیش از 30 هنرمند صنایعدستی در این نمایشگاه و جذب مخاطبان بسیار عنوان مهمان ویژه را در سال 96 به خود اختصاص داده است .
در نمایشگاه میلان امسال با حضور سامانه توانمندسازی و توسعه بازار صنایعدستی زبردستان محصول شرکت دانشبنیان راهکار سرزمین هوشمند در فضایی بالغ بر 100 مترمربع فروش الکترونیکی صنایعدستی و صادرات خردهفروشی صنایعدستی به کشور ایتالیا انجام خواهد شد. عمده کالاهای صادراتی صنایعدستی ایرانی به کشور ایتالیا شامل گروه کالایی گلیم و زیلو و شیشههای سنتی است.
حضور ایران در جمع 120 کشور مشارکتکننده و نمایش توانمندیهای تولیدات صادراتی صنایعدستی به همراه نمایش فرهنگ و هنر ایرانیاسلامی بهدلیل ضرورت و اهمیت آن به کشورهای مشارکتکننده در نمایشگاه، کسب تجربه کاری برای هنرمندان مشارکتکننده صنایعدستی در سطح بینالمللی نسبت به نوع تقاضای بازار، فروش و آشنایی با بازار، تجار و تولیدکنندگان صنایعدستی کشورهای مختلف، برقراری ارتباط و تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران، بهرهمندی از دانش نوین و کارآمد در راستای رشد کمی و کیفی محصولات صنایع دستی ایران از جمله صنعت بسته بندی کشور و حضور بیشتر هنرمندان ایرانی در نمایشگاههای بین المللی صنایعدستی برای انجام فعالیت تولید زنده آثار (ورکشاپ) بهمنظور جذب مخاطب بیشتر و ارتقای سطح فروش از مهمترین امتیازات حضور هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه به حساب میآید.
انتهای پیام/